Monthly Archives: May 2014

Στάσεις εργασίας 14,15,16 Μαΐου

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

3

4

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Με μεγάλη επιτυχία και συμμετοχή πραγματοποιήθηκαν οι τρίωρες στάσεις εργασίας στις περιφέρειες Κεντρικής, Δυτικής και Ανατολικής Μακεδονίας, με αποκλεισμό και παραστάσεις διαμαρτυρίας στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.
Το Δ.Σ. της Ένωσής στις συναντήσεις του με τους Περιφερειακούς Διευθυντές επέδωσε ψήφισμα διαμαρτυρίας και εξέθεσε τις θέσεις του Συλλόγου για τον αντισυνταγματικό νόμο της αξιολόγησης

EΝΩΣΗ  ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ  ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ
ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΥΠΕΠΘ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ – ΘΡΑΚΗΣ
Προξένου Κορομηλά 51 – 54622  –  ΘΕΣ/ΝΙΚΗ
Web site: http://www.symtyp.gr
e-mail :eypymt@gmail.com

Θεσσαλονίκη, 06-05-2014

Αρ. πρωτ. 04

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

(ΣΥΠΥΥΠ)
ΕΔΡΑ: Λ. Κηφισίας  16,
Αμπελόκηποι- Αθήνα  115-26
Web site: http://www.sypyp.gr
e-mail: sypyyp@gmail.com

 

 

 

 

 

 

Αθήνα, 07-05-2014

Αρ. πρωτ. 11

Προς: Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

κ. Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο

 

Κοιν.:

Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης
κ. Κυριάκο Μητσοτάκη
Γενικό Γραμματέα Υ.ΠΑΙ.Θ.
κ. Αθανάσιο Κυριαζή
Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης
και Διευθυντές Π.Ε. και Δ.Ε.
Μέλη μας

 

ΘΕΜΑ: Αξιολόγηση διοικητικών υπαλλήλων περιφερειακών υπηρεσιών εκπαίδευσης

Κύριε Υπουργέ,
Με λύπη και αγανάκτηση διαπιστώνουμε ότι το κεφάλαιο Γ΄ του Ν. 4250/2014 (Α΄, 74), που τροποποιεί το Π.Δ. 318/1992 για την αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων, εισάγει απαράδεκτες ρυθμίσεις με αιχμή την ποσόστωση στις κλίμακες βαθμολόγησης και την υποχρεωτικότητά τους. Παραβιάζει ευθέως και απροκάλυπτα βασικές συνταγματικές αρχές και ειδικότερα αυτήν της αξιοκρατίας (άρ. 103, παρ. 7), και της αναλογικότητας (άρ. 25, παρ. 1), γεγονός για το οποίο διατυπώνει προβληματισμό και η επιστημονική επιτροπή της Βουλής στη συνοδευτική έκθεσή της. Αναιρεί την ουσία της αξιολόγησης, λειτουργεί ισοπεδωτικά για τους υπαλλήλους και καταργεί τη βούληση των αξιολογητών, αφού δεν τους επιτρέπει να κατατάξουν το διοικητικό προσωπικό στη βαθμολογική κλίμακα που αξιολογικά ανήκει, αλλά τους αναγκάζουν να χαρακτηρίσουν υποχρεωτικά έναν αριθμό υπαλλήλων ως ανεπαρκείς (ακόμη κι αν δεν υπάρχει ούτε ένας στις μονάδες τους) και ταυτόχρονα θέτουν όριο στον αριθμό των εξαιρετικών υπαλλήλων (έστω κι αν αυτή η κατηγορία είναι πλειοψηφική στην υπηρεσία τους).

Καταγγέλλουμε τις ρυθμίσεις αυτές και τις σκοπιμότητες που υποκρύπτουν, διότι όχι απλώς δεν βελτιώνουν τη λειτουργία των υπηρεσιών, αλλά, αντίθετα, συντελούν στη διάλυσή τους, αφού έχουν ως άμεσο αποτέλεσμα και στόχο την ανάπτυξη ανταγωνιστικών-εχθρικών σχέσεων μεταξύ υπαλλήλων της ίδιας υπηρεσίας και τη διάσπαση της ενότητάς τους, ενώ ταυτόχρονα δημιουργούν εστίες έντασης μεταξύ προϊσταμένων και υπαλλήλων.

Καταγγέλλουμε, επίσης, την εξειδίκευση των ρυθμίσεων αυτών με την αριθμ. 63564/Η/25-04-2014 εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ., περί εφαρμογής της αξιολόγησης στις περιφερειακές υπηρεσίες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αφού αγνοείται επιδεικτικά η πραγματικότητα και παραβιάζονται τόσο οι ισχύουσες γενικές διατάξεις οργάνωσης που διέπουν τις υπηρεσίες μας, όσο και η κοινή λογική.

Συγκεκριμένα:

  • Είναι αδιανόητο να διενεργείται αξιολόγηση των υπαλλήλων χωρίς να έχει υπάρξει στοχοθεσία και αυτοαξιολόγηση των οργανικών μονάδων. Πώς θα μπορούσαν όμως να υλοποιηθούν τα παραπάνω, όταν οι περιφερειακές υπηρεσίες εκπαίδευσης δεν έχουν εν έτει 2014 οργανόγραμμα, περιγραφή θέσεων και καθηκοντολόγιο υπαλλήλων (κι ας μη μιλήσουμε για θέσεις ευθύνης, που αναλογούν μία σε κάθε Διεύθυνση Εκπαίδευσης και μάλιστα σε επίπεδο Προϊσταμένου Τμήματος). Γι αυτό, άλλωστε τα κριτήρια «α) αποτελεσματικότητα και αποδοτικότητα των μονάδων» και «β) οι αρμοδιότητες των οργανικών μονάδων σε σχέση με τις προτεραιότητες της ασκούμενης πολιτικής», τα οποία αναφέρονται στη σελίδα 2 της εγκυκλίου σας και που υποτίθεται ότι λαμβάνονται υπόψη για τον επιμερισμό των ποσοστών ανά κλίμακα, στη συνέχεια εξαφανίζονται και απομένει προς εφαρμογή μόνο τοκριτήριο «γ) η κατανομή των υπαλλήλων ανά Περιφερειακή ΥπηρεσίαΑ/θμιας και Β/ θμιας Εκπ/σης».
  • Το σύστημα αξιολόγησης με τη Μέθοδο της Σύγκρισης και μάλιστα με τη Μέθοδο της Ομαδοποίησης κατά Κατηγορίες (κλίμακες βαθμολογίας) στηρίζεται στην ανίχνευση μικροδιαφορών στην απόδοση των υπαλλήλων, που προφανώς δεν μπορεί να προσδιοριστεί χωρίς την ύπαρξη αντικειμενικών κριτηρίων. Τα αποτελέσματα της αξιολόγησής μας με παντελή έλλειψη τέτοιων αντικειμενικών κριτηρίων προκαλούν τεράστια προβλήματα τόσο στην υπηρεσιακή όσο και στη μισθολογική εξέλιξή μας.
  • Οι υπηρεσίες μας συνεχίζουν να είναι δομημένες στη βάση αναχρονιστικών τακτικών διαχείρισης, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη στρατηγικές εισαγωγής της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας (ΔΟΠ). Βασικός τους άξονας δεν είναι η βελτίωση της ποιότητας στη διοίκηση και η επιμόρφωση του προσωπικού για τη βέλτιστη αποτελεσματικότητά του, αλλά ο  εντοπισμός και η απομάκρυνση –ή, τουλάχιστον, η τιμωρία- των λιγότερο αποτελεσματικών υπαλλήλων.  Είναι φανερό ότι τα «μέτρα βελτίωσης της αποδοτικότητας» είναι τελείως προσχηματικά, ειδικά στις υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας, που δεν έχει ληφθεί έως τώρα καμία μέριμνα ούτε για την αρχική ούτε για τη διαρκή επιμόρφωση των υπαλλήλων τους.
  • Είναι αδιανόητη η ύπαρξη, για άλλη κατηγορία υπαλλήλων του ίδιου Υπουργείου (εκπαιδευτικοί), νέου συστήματος αξιολόγησης χωρίς ποσόστωση.
  • Η «μπακάλικη» λογική που διέπει το νέο σύστημα αξιολόγησης, οδηγεί πλέον κάθε διοικητικό υπάλληλο περιφερειακής υπηρεσίας να επιδιώξει να υπηρετεί σε μονάδα που θα έχει από 1-3 υπαλλήλους, αφού μόνον έτσι εξασφαλίζει ότι δε θα βρεθεί υποχρεωτικά στην κλίματα βαθμολογίας 1-6,9. Ιδεωδέστερες λύσεις ασφαλώς αποτελούν οι 2 ή 3 υπάλληλοι, που επιτρέπουν στον έναν να βαθμολογηθεί με άριστα.

Σε δυσμενή θέση βρίσκονται πια οι διοικητικοί υπάλληλοι πολυπληθών μονάδων, διότι ένας αριθμός εξ αυτών θα συμπληρώνει το ποσοστό της χαμηλής κλίμακας της βαθμολογίας.

  • Η συντριπτική πλειοψηφία των υπαλλήλων στερείται το δικαίωμα της ένστασης, αφού αυτή αποτελεί δικαίωμα μόνο των συναδέλφων που θα βαθμολογηθούν με 6 και κάτω.
  • Η εγκύκλιος της Διεύθυνσης Διοικητικού την οποία υπογράφετε, μνημείο αυθαιρεσίας και άγνοιας του τρόπου οργάνωσης και λειτουργίας των περιφερειακών υπηρεσιών, εισάγει διακρίσεις στους διοικητικούς υπαλλήλους των Περιφερειακών Διευθύνσεων. αντιμετωπίζοντας διαφορετικά όσους υπηρετούν στα Τμήματα Α΄ και Β΄ της Υπηρεσίας Διοικητικής & Οικονομικής Υποστήριξης από όσους υπηρετούν στα Τμήματα Επιστημονικής & Παιδαγωγικής Καθοδήγησης. Για τους πρώτους εισηγητής είναι ο (διοικητικός) Προϊστάμενος του αντίστοιχου Τμήματος και αξιολογητής ο Διευθυντής της Υπηρεσίας Διοικητικής και Οικονομικής Υποστήριξης, ενώ για τους δεύτερους εισηγητής είναι ο (εκπαιδευτικός) Προϊστάμενος Επιστημονικής Καθοδήγησης της Α/θμιας ή Β/θμιας αντίστοιχα και αξιολογητής ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης.

α) Από τον συνδυασμό της Υ.Α. για τις αρμοδιότητες της Υπηρεσίας Διοικητικής και Οικονομικής Υποστήριξης (αρ. πρωτ. 39672/Δ4/31-3-2008, ΦΕΚ 609, Β΄/09-04-2008), των άρθρων 2 και 3 του Ν. 2986/2002 και των άρθρων 5 και 6 του «καθηκοντολογίου» (ΦΕΚ 1340, Β΄/16-10-2002) προκύπτει ότι το σύνολο του διοικητικού προσωπικού των Περιφερειακών Διευθύνσεων υπάγεται στην αρμοδιότητα της υπηρεσίας Διοικητικής και Οικονομικής Υποστήριξης.

Επισημαίνεται επίσης ότι στις αρμοδιότητες των Προϊσταμένων Επιστημονικής Καθοδήγησης δεν υπάρχει η παραμικρή αναφορά σε θέματα προσωπικού. Επίσης, δεν είναι τυχαίο ότι μέχρι σήμερα οι Προϊστάμενοι Επιστημονικής Καθοδήγησης δεν συμμετείχαν με κανένα τρόπο στη διαδικασία αξιολόγησης.

Τέλος, είναι γνωστό ότι, στην πράξη, μεγάλο κομμάτι της δουλειάς των Τμημάτων Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης καταλαμβάνεται από αντικείμενα που περιγράφονται στις αρμοδιότητες της Υπηρεσίας Διοικητικής και Οικονομικής Υποστήριξης (π.χ. Πανελλήνιες Εξετάσεις, εγκρίσεις μετακινήσεων Σχολικών Συμβούλων)

β) Είναι πρωτοφανές να αξιολογούνται από διαφορετικού επιπέδου προϊστάμενο υπάλληλοι της ίδιας υπηρεσίας (μοναδική θεμιτή εξαίρεση αποτελούν τα αυτοτελή Γραφεία Νομικής Υποστήριξης, που υπάγονται –εκ του νόμου- απευθείας στους Περιφερειακούς Διευθυντές). Για την ακρίβεια, οι υπάλληλοι που ασκούν καθήκοντα σε Τμήματα Επιστημονικής Καθοδήγησης αξιολογούνται από την 3η βαθμίδα ιεραρχικώς προϊσταμένου τους (Περιφερειακός Διευθυντής), ενώ οι υπόλοιποι από τη 2η βαθμίδα (Διευθυντής Διοικητικής και Οικονομικής Υποστήριξης)

γ)  Λόγω έλλειψης οργανογράμματος, η στελέχωση των επιμέρους τμημάτων (τυπικών και άτυπων) κάθε Περιφερειακής Διεύθυνσης είναι πολλές φορές συγκυριακή, τα ιδιαίτερα αντικείμενα των υπαλλήλων μεταβλητά και συχνά παρατηρείται εναλλαγή σε διαφορετικές θέσεις στη διάρκεια της χρονιάς, ανάλογα με την περίοδο και τα θέματα αιχμής.

δ) Οι διοικητικοί υπάλληλοι υπάγονται στις διατάξεις του Υπαλληλικού Κώδικα. Τα Τμήματα Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης δεν αποτελούν τυπική οργανική μονάδα κατά τις διατάξεις του Υπαλληλικού Κώδικα, δεν βρίσκονται σε αντιστοιχία με αυτές, γι’ αυτό άλλωστε και το επίδομα θέσης ευθύνης είναι διαφορετικό.

ε)  Ανάλογο πρόβλημα, για τους ίδιους λόγους που περιγράφηκαν πιο πάνω στα σημεία α-δ, υπάρχει όσον αφορά τους εισηγητές για την αξιολόγηση των διοικητικών υπαλλήλων των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, δηλαδή την πρόβλεψη της εγκυκλίου να εισηγείται ο Προϊστάμενος Εκπαιδευτικών Θεμάτων για υπαλλήλους που υπηρετούν στο Τμήμα του.

Κύριε Υπουργέ,

Αποτελεί προσφιλή τακτική της διοίκησης να μετακυλύει στους υπαλλήλους δικές της ευθύνες και ολιγωρίες. Ο εκσυγχρονισμός της δομής και του πλαισίου λειτουργίας των περιφερειακών υπηρεσιών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης εκκρεμεί εδώ και 30 χρόνια. Ωστόσο, στο θολό πλαίσιο μέσα στο οποίο λειτουργούμε και το οποίο αφήνει διάπλατα ανοιχτές πόρτες για εξυπηρέτηση πελατειακών σχέσεων σε βάρος της ποιότητας και αποδοτικότητας των υπηρεσιών, η λύση βρέθηκε με την επιβολή του πιο αυταρχικού και αναποτελεσματικού συστήματος αξιολόγησης των διοικητικών υπαλλήλων.

Κύριε Υπουργέ,

Ως κλάδος υποστηρίξαμε την ανάγκη για ένα πλαίσιο αξιολόγησης, με όρους διαφάνειας, αξιοπιστίας και αντικειμενικότητας, που μέσα από την αναβάθμιση του ανθρώπινου δυναμικού θα κατέληγε στη βελτιστοποίηση της λειτουργίας των υπηρεσιών σε ένα σύγχρονο πλαίσιο.  Σας δηλώνουμε, όμως, ότι, έχοντας υποστεί μέχρι σήμερα πλήρη εργασιακή και οικονομική υποβάθμιση, αρνούμαστε να γίνουμε τα θύματα της νέας «κρεατομηχανής» της αξιολόγησης και ζητάμε:

  • Να ανασταλεί η εφαρμογή του νέου συστήματος αξιολόγησης για το 2013 (άλλωστε η αναδρομικότητα των ρυθμίσεων εγείρει σοβαρά προβλήματα νομιμότητας, έστω κι αν ο νόμος «χρυσώνει το χάπι» αποσυνδέοντάς την από την κινητικότητα).
  • Να αποσυρθεί το νέο σύστημα αξιολόγησης που εισάγει ο Ν. 4250/2014 και να αναθεωρηθεί συνολικά το πλαίσιο πίσω από αυτήν, που ούτε προσχηματικά δεν λειτουργεί ως εργαλείο εκσυγχρονισμού της διοίκησης αλλά αποβλέπει αποκλειστικά στην οικονομική και υπηρεσιακή καθήλωση μας και στη δημιουργία μιας «δεξαμενής» αναλώσιμων υπαλλήλων.
  • Να ανακληθεί άμεσα η αριθμ.  63564/Η/25-04-2014 εγκύκλιος του Υ.ΠΑΙ.Θ., η οποία, για την επόμενη χρονιά, θα πρέπει να προσαρμοστεί στα πραγματικά δεδομένα οργάνωσης και λειτουργίας των περιφερειακών υπηρεσιών.
  • Να τροποποιηθεί η διάταξη που αφορά τη σύνθεση των Ειδικών Επιτροπών Αξιολόγησης, από τις οποίες αποκλείστηκαν οι αιρετοί εκπρόσωποι των εργαζομένων.

Καλούμε τόσο εσάς όσο και τους εισηγητές και αξιολογητές των διοικητικών υπαλλήλων των περιφερειακών υπηρεσιών εκπαίδευσης να αναλογιστείτε το νέο τοπίο που θα διαμορφωθεί στις υπηρεσίες μας, όταν η απώλεια και του τελευταίου κινήτρου θα υπερισχύσει του παραδοσιακού φιλότιμου, χάρις στο οποίο λειτουργούν επί χρόνια οι υπηρεσίες μας σε εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες.

Καλούμε επίσης τους αξιολογητές να πάρουν υπόψη τους τις συνέπειες που απορρέουν από την παραμικρή «απόχρωση» στη βαθμολογία των υπαλλήλων τους, ιδιαίτερα μάλιστα σε συνδυασμό με το άρθρο 26 του Ν. 4250/2014.

 

Η Ένωση Διοικητικών Υπαλλήλων στη Μακεδονία και Θράκη και ο Σύλλογος Υπαλλήλων Περιφερειακών Υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας θα υπερασπιστούν με όλα τα διαθέσιμα συνδικαλιστικά και νομικά μέσα κάθε συνάδελφο διοικητικό υπάλληλο, είτε είναι εισηγητής ή αξιολογητής είτε είναι αξιολογούμενος. Οι μεν πρώτοι, με γνώμονα την συνείδησή τους και με αντικειμενικότητα και νηφαλιότητα, καλούνται να αρθούν στο ύψος των περιστάσεων και να αντισταθούν στην επιβολή και τον καταναγκασμό που επιβάλλεται με την απειλή των πειθαρχικών διώξεων. Οι δε αξιολογούμενοι, με την έκθεση αυτοαξιολόγησής τους, θα υπερασπιστούν την αξιοπρέπειά  τους και τη θέση τους στην υπηρεσία και στον κλάδο.

Μαζί με όλους τους συναδέλφους μας σε κάθε υπηρεσία θα αγωνιστούμε ενάντια στην αυθαιρεσία και στην καλλιέργεια του φόβου και της υποταγής, με αλληλεγγύη και πίστη στις δυνάμεις μας και στον επαγγελματισμό μας και με σεβασμό στο λειτούργημά μας.

Ο Νόμος 4250/2014 (Κεφάλαιο Γ’) θα καταργηθεί στην πράξη.

 

   Για το Δ.Σ. της Ένωσης Υπαλλήλων Μακεδονίας – Θράκης

Ο Πρόεδρος

Η Γεν. Γραμματέας

Σάββας Φωτιάδης

Γεωργία Κομψοπούλου

 
 

Για το Δ.Σ. του Συλλόγου Υπαλλήλων Περιφερειακών Υπηρεσιών

Ο Πρόεδρος

Ο Γεν. Γραμματέας

 Γρηγόρης Καγκιούζης

 Νώντας Αθανασιάδης